Beeldstijl

Fotografie en video

Fontys is een ‘mensenorganisatie’, daarom zijn échte mensen het belangrijkste kenmerk in fotografie en video. We gebruiken liever geen stockfoto’s. Veel stockfoto’s zijn in het algemeen te glad: mooie mensen met een nep glimlach en stralend witte tanden. Deze foto’s vertellen niet ons verhaal en mensen herkennen zich niet in deze foto’s. Authentieke foto’s van onze eigen studenten, medewerkers en werkveldpartners zorgen juist voor herkenning en dragen bij aan trotse ambassadeurs die het verhaal van Fontys op hun eigen wijze inkleuren. 

Goed om te weten

  • Beeldmateriaal laat de sfeer en beleving van studeren bij Fontys zien.
  • Daar horen authentieke, échte, inspirerende beelden bij met lichte en heldere kleuren.
  • Beeld is relevant en past bij de boodschap.
  • In onze communicatie ligt de focus op de ontvanger. We leven ons in in onze doelgroep, in woord maar ook in beeld.
  • Goede kwaliteit van beeldmateriaal vinden we belangrijk. Het geheel (vormgeving/beeldmateriaal) is professioneel.
  • Focus op studenten (inzoom) is vertrekpunt. Omgeving en achtergrond zijn vager waardoor accent nog meer op de mensen voor in beeld ligt.
  • We gebruiken bij voorkeur full colour foto’s.
  • De Fontys for Society styling stelt eisen aan de beeldfotografie en toepassingen ervan in verschillende middelen.
  • Bovendien is de Fontys website responsive. Dat betekent dat de foto voldoende ruimte boven, onder en aan zijkanten (= voldoende 'vlees') moet hebben. Voor elke toepassing kan dan een gewenste uitsnede door onze vormgevers gemaakt worden en kan het doelbeeld goed verwerkt worden.