ORM3A Ontzorgen van de klant
Beste ondernemer,
Het thema dat wij als klas onderzocht hebben, is het ontzorgen van de klant. Ontzorgen is dé nieuwe trend bij organisaties, en betekent letterlijk iemands zorgen wegnemen en de klant in de watten leggen.
Op deze pagina is de videopresentatie te vinden die wij gemaakt hebben om u te informeren over het thema, ontzorgen van de klant. Onder deze presentatie is een toelichting te vinden. Tevens zijn er twee infographics te zien. Een over het voorzien van eerste basisbehoefte en een over snelle service.
Toelichting Infographic
De eerste infographic gaat over het voorzien van de primaire levensbehoeftes. Deze bestaan uit:
- Eten & Drinken
- Sanitaire voorzieningen
- Veiligheid
- Thuisgevoel
Volgens ons is het belangrijk om te voorzien in de eerste levensbehoeftes van de mens. Als je als klant namelijk in een winkel bent is het fijn dat als je honger/dorst heb je iets te eten/drinken kan kopen in een winkel. Net zoals dat wanneer je naar de wc moet je hier de mogelijkheid toe hebt. Ook is het hebben van een veilig gevoel in een winkel heel belangrijk, vooral tijdens de Covid-19 pandemie is dit een onderwerp dat veel besproken wordt.
De tweede infographic gaat over het bieden van snelle service. Dit kan op verschillende manieren gedaan worden, zoals:
- Vragen beantwoorden: Zorg ervoor dat de klant ten alle tijden met vragen terecht kan bij het personeel. Zorg er dan wel voor dat het personeel zodanig is ingewerkt om deze vragen te beantwoorden.
- Zelfscan mogelijkheid: Bied de klant de mogelijkheid om snel af te rekenen. Vaak hebben klanten haast en hebben ze geen zin om in de rij te staan of om medewerkers te spreken. Het aanbieden van een zelfscan is hiervoor de beste oplossing.
- Signing: Door signing te gebruiken in je winkel zal de klant beter navigeren door de winkel en hierdoor sneller producten vinden.
- Eerste reactie van een klant: De eerste reactie van een klant is altijd de belangrijkste. Is deze negatief? Dan moet je veel moeite doen om deze te veranderen.