Sprint naar content
Project

StimulanZ

In het project StimulanZ | S(t)imuLEREN in de zorg, werken we grensoverstijgend, samen met onderwijsinstellingen in Nederland en Vlaanderen aan het ontwikkelen van simulatie onderwijs als onderdeel van hybride leeromgevingen.

Doel

Het doel van het project is het ondersteunen van (toekomstige) zorgverleners via de ontwikkeling van krachtige simulatieomgevingen en trainingen met sterke aandacht voor de aansluiting onderwijsarbeidsmarkt, interprofessioneel samenwerken in een (hoog)technologische context.

Aanpak

  • We zetten een grensoverstijgend lerend netwerk op om ervaringen uit te wisselen én het bestaand potentieel van simulatieomgevingen in kaart te brengen.
  • We creëren, implementeren, testen en evalueren diverse simulatieomgevingen – en scenario’s voor opleidingsniveaus 2 tem 7 via de design thinking aanpak.
  • We ontwikkelen een trainingsaanbod voor lerenden en opleiders over technologische wendbaarheid en simulatieomgevingen.
  • Via praktrijkgericht onderzoek monitoren én evalueren we de ontwikkelde producten en het gevolgde proces. Zo krijgen we zicht op randvoorwaarden, barrières en succesfactoren voor krachtige simulatieomgevingen.

Sfeerafbeelding Fontys Sfeerafbeelding Fontys

Partners



Sfeerafbeelding Fontys

Contact

Foto van persoon

Dr. T.J. (Teatske) van der Zijpp

Lector Technologie in het lectoraat Persoonsgerichtheid in een ouder wordende samenleving
Foto van persoon

P.J.L.M. (Pieter) van Gorkom

Docent-onderzoeker
Foto van persoon

Dr. J.A. (Janienke) Sturm

Lector Mens en Technologie
Foto van persoon

Dr. ir. S.M.A. (Sandra) Bedaf

Docent-onderzoeker