Sprint naar content

Master Strategische Communicatie

Master Strategische Communicatie

Jouw opleiding

Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.

Zo ziet je studie eruit

Tijdens de master Strategische Communicatie word jij opgeleid tot dé strategische communicatieprofessional voor zowel het bedrijfsleven als de maatschappij. Maar dat is nog niet alles – je bent straks ook een waardevolle speler in de purpose economie, de economie van de toekomst.

Master strategische communicatie jouw toekomst

Opbouw van het komende jaar

Tijdens de masteropleiding doe je praktijkopdrachten samen met een bedrijf. Je werkt aan het begrijpen van de diepere doelen van een organisatie en het maken van toekomstplannen. Ook leer je hoe je onderzoek doet en actie onderneemt. In de strategische praktijkopdrachten staan drie inhoudsgebieden centraal: Strategische communicatie in een dynamische maatschappelijke context, toekomstgeletterdheid en werken met data.

Opbouw Master
Tilburg

Opbouw Master

Het studieprogramma is verdeeld in 3 delen. Aan het einde van ieder deel wordt je werk beoordeeld door een team van docenten. Daarnaast zijn er 4 ‘Intensive Weeks’ waarin actuele onderwerpen centraal staan.

De 3 delen van het programma:

  • Exploratie (15 EC) Periode 1
  • Verdieping (30 EC) Periode 2 en 3
  • Transfer (15 EC) Periode 4
Periode 1
Tilburg

Periode 1: Reframing - Strategische Communicatie

Tijdens deze periode ga je bezig met strategische communicatie in de context van complexe maatschappelijke transities (purpose economie). Je voert een strategische praktijkopdracht uit: 'Supermarkt van de toekomst.'

Periode 2 en 3
Tilburg

Periode 2 en 3: Transforming - Organisaties transformeren met strategische communicatie

Je gaat aan de slag met transformaties van grote organisaties vanuit persoonlijke waarden, passies en overtuigingen. Je voert de praktijkopdracht 'strategische communicatie en transformaties' uit.

Periode 4
Tilburg

Periode 4: Changing - de rol van de strategische communicatieprofessional

In deze periode staat vernieuwing van het vakgebied centraal. Je voert de praktijkopdracht 'reflectie en positionering' uit. De master sluit af met een Symposium voor het werkveld waar je een eigen paper presenteert voor werkveld, docenten en peers. Hiermee word je voorbereid op de beroepspraktijk en ben je zichtbaar als strategisch communicatieprofessional die een bijdrage wil en kan leveren aan de transformatie van grote organisaties.

Ervaringen van studenten

Deadline: 1 september

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Master Strategische Communicatie

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met Kennismaken

    Krijg een goed beeld van de opleiding tijdens een open avond of online voorlichting.

    Bekijk de agenda van de opleiding
  • Aanmelden

    Doe dit uiterlijk vóór 1 september.

    Meld je aan voor de opleiding via Studielink
    Bij enkele opleidingen is instromen gedurende het studiejaar mogelijk.
  • Alles voor een Goede start

    Op Goede Start vind je alles wat je nodig hebt voor een goed begin van je studie, waaronder benodigde materialen en informatie over je eerste lesweek.

  • 1 september 2025

    Start eerste lesweek

Studiekeuzeactiviteiten

Kennismaken met Master Strategische Communicatie

Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Tilburg