Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.
In deze master ontwikkel je kennis en vaardigheden voor strategische communicatie. Je leert drie inhoudsgebieden effectief combineren en flexibel inspelen op belangrijke ontwikkelingen voor een betekenisvolle economie. Je voert praktijkopdrachten uit, adviseert het management en werkt je advies uit tot een inhoudelijke bijdrage, verdedigd tijdens een symposium.
Tijdens deze master werk je aan het begrijpen van de diepere doelen van een organisatie en het maken van toekomstplannen. Ook leer je hoe je onderzoek doet en actie onderneemt: je werkt aan strategische praktijkopdrachten samen met organisaties. Uiteraard ondersteunen we je hoe je methodisch het praktijkgerichte onderzoek kunt uitvoeren.
Het studieprogramma duurt een jaar en is verdeeld in 3 delen. Aan het einde van ieder deel wordt je werk beoordeeld door een team van docenten. We beginnen elke nieuw deel met een ‘intensive week’ waarin actuele onderwerpen aan bod komen. De 3 delen van het programma zijn:
De 3 delen van het programma:
De eerste periode start met de Intensive Week Community of Openness. Zo leer je de opleiding, docenten, medestudenten en het vakgebied kennen. Vervolgens ga je in kleine groepen aan de slag met het reframen van strategische communicatie in de context van transformatie- en transitievraagstukken. Je krijgt een brede opdracht, waarbij met je groep een eigen vraagstelling uitwerkt en handelingsperspectieven voor strategische communicatie ontwikkelt.
De tweede periode start met Intensive Week Global Perspectives, waarin verschillende transities en de daaruit voortvloeiende vraagstukken verkend worden. Daarna ga je individueel aan de slag met de vraag hoe strategische communicatie kan bijdragen aan transformatievraagstukken van organisaties. Je formuleert zelf het vraagstuk van de organisatie en daarmee ook je eigen opdracht. Aan het einde van de periode lever je een door onderzoek onderbouwd strategisch communicatieadvies op.
Na de Intensive Week Dilemma in Dialoog ga je individueel aan de slag met de vernieuwing en doorontwikkeling van het vakgebied strategische communicatie op basis van een zelfgekozen thema. Daarvoor doe je onderzoek en schrijf je een professionele positionering in de vorm van een argumentatief essay. Tijdens de laatste Intensive Week Changing Strategic Communication verdedig je je eigen essay over de veranderende rol van strategische communicatie op een symposium.
Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.
Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.
We helpen je graag verder.