![Creative marketing concepts jouw opleiding](/upload/ef9be5be-bfa9-4d42-94b0-24e1993c2593_CMC073A1704%20%281%29%20%281%29%20%281%29.jpg)
Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.
Tijdens de opleiding Creative Marketing Concepts ontdek je de marketingwereld van de toekomst. Je leert creatief denken en hoe je die creativiteit kunt vertalen naar duurzame marketingconcepten. Hiervoor werk je zoveel mogelijk samen met het werkveld.
De opleiding staat in het teken van praktijkcases uit het werkveld, afwisseling en creativiteit. Het ene moment werk je aan praktijkcases, het andere moment volg je vakken in de vorm van Tools. Eén dag per week werk je aan je persoonlijke ontwikkeling (Personality) en je past alles dat je leert direct toe tijdens écht werk in de creatieve economie.
In jaar 1 werk je elke week twee dagen aan praktijkcases, samen met opdrachtgevers uit de creatieve economie. Om je hierbij te helpen, reiken we je de nodige vaardigheden aan in de vorm van Tools (een dag per week). Daarnaast werk je aan je persoonlijke ontwikkeling en doe je ervaring op in het werkveld (elk een dag per week).
De eerste helft van jaar 2 ontwikkel je je verder aan de hand van een case. Daarnaast krijg je een aanbod aan vakken (Tools), lessen in Personality en Work. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag met een marketingplan voor een bedrijf of non-profit organisatie. En je leert een ondernemingsplan schrijven voor je eigen bedrijf in de creatieve economie. De tweede helft van het jaar doe je een meewerkstage of volg een minor naar keuze.
Jaar 3 begin je met een minor of meewerkstage, afhankelijk van de keuze die je maakt in jaar 2. In de tweede helft werk je aan een strategische marketingcase voor een bedrijf. Daarnaast kies je vier vakken zoals Intercultural Skills, Recht of International Marketing waarin jij jezelf verder gaat verdiepen. Tussen de vakken door is er aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling tijdens Personality en maak je Work-uren bij bedrijven.
In de eerste helft van jaar 4 kies je zelf verdiepende vakken zoals Brand management, Consumer Behaviour, Big data, of Event. De begeleiding vanuit Personality wordt intensiever en tijdens Work bereiden we je voor op je toekomst als professional. Vervolgens ga je afstuderen door een afstudeerstage te doen bij een bedrijf, of je studeert af in je eigen bedrijf. Je kiest hierbij zelf jouw eindproduct: een scriptie of portfolio.
Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.
Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuze activiteiten.
We helpen je graag verder.