Sprint naar content

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Jouw toekomst

Het werkveld vraagt om creatieve denkers. Met deze opleiding bereiden we je voor op de economie van de toekomst.

Waar kun je werken?

Na je opleiding ben je klaar voor het marketingvak. Je kunt aan de slag in de creatieve sector, bijvoorbeeld voor een festival of bij een marketingbureau. Maar ook organisaties in de zorg, onderwijs, het midden- en kleinbedrijf (mkb) en overheden staan te trappelen om jouw skills.

Creative Marketing Concepts jouw toekomst

Welk werk kun je doen?

Na de opleiding kun je aan de slag als:

Als (online) marketeer zorg jij ervoor dat producten of diensten goed in de markt gezet worden. Je bepaalt de doelgroep én bedenkt hoe die doelgroep bereikt kan worden. Je analyseert marktgegevens of websitedata, en zet die kennis om in gerichte marketingacties.

Je stelt een verkoopplan op, coördineert marktonderzoeken en werkt nauw samen met de marketingafdeling. Vervolgens bepaal je kansen in de markt en ga je aan de slag om die te benutten. Je bouwt aan relaties met (potentiële) klanten of stuurt jouw team van verkopers aan om doelstellingen te behalen.

Je bent eindverantwoordelijk voor het opzetten van een evenement. Dat kan een festival of expositie zijn, maar ook een open dag of productlancering voor het bedrijf waar jij werkt. Van de programmering tot de catering en natuurlijk de marketing: jij bent in charge.

Als marketingmanager bepaal je het strategische marketingbeleid van de organisatie waar jij voor werkt. Je geeft leiding aan een marketingafdeling en samen zetten jullie wensen en behoeften van potentiële klanten om in gerichte marketingcampagnes.

Volg een Masteropleiding na je studie

Liever doorstuderen na jouw hbo-opleiding? Veel masteropleidingen sluiten aan op de opleiding Creative Marketing Concepts. Stroom direct in bij één van de hbo-masteropleidingen op het gebied van business, of volg een master aan de universiteit. Wil je doorstuderen aan de universiteit? Dan kan het nodig zijn om eerst een pre-master te volgen.

Studie in cijfers

13.3%

studeert door na afronden van deze opleiding

3.8

studenttevredenheid, 1 (zeer ontevreden) - 5 (zeer tevreden)

363

eerstejaars

Meer cijfers

Ervaringen van studenten

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met kennismaken!

    Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

  • 1 mei

    Deadline voor aanmelding

    Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

    Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

  • Op uitnodiging

    Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

    Meer informatie over de Studiekeuzecheck
  • Alles voor een Goede start

    Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

  • 26 augustus 2024

    Purple introductieweek

  • 2 september

    Start eerste lesweek

Studiekeuze activiteiten

Kennismaken met Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuze activiteiten.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Tilburg