Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.
Hoe zit een sportorganisatie in elkaar? Met welke stakeholders werken zij samen? En hoe kan je dit versterken met branding, marketing en sponsoring? Zomaar een greep uit wat jij gaat leren bij deze opleiding.
Je leert over de interactie tussen sportorganisaties en hun belanghebbenden.
Daarnaast ontwikkel je producten of diensten die daarop aansluiten.
Bovendien ontwikkel je vaardigheden in commercieel denken, presenteren en verkopen.
Tijdens de opleiding leer je alles over werken in de sportwereld. Door de verschillende kenniscolleges, praktijkopdrachten en interessante gastlessen stomen we jou klaar voor de snelle wereld van de sportbusiness.
In het eerste jaar stemmen we je rooster af op je trainingsschema, met 12 tot 16 contacturen per week. Op de vaste schooldagen heb je lessen, vaardighedenworkshops, Engelse les en werk je aan projecten.
Dit jaar staan sportmarketing, sales, online marketing en sportmanagement centraal. We nemen een deel van de colleges op. Ook kun je colleges online bijwonen als je vanwege je trainingsschema niet op school kunt zijn. Werkcolleges, waar je theorie toepast op sportcases, zijn klassikaal.
Je verdiept je in Betaald Voetbal Organisaties en werkt aan een project waarin je onderzoek doet, over sponsormanagement leert en advies geeft over fanrelaties. Je ontwikkelt een sponsorstrategie en kijkt naar de maatschappelijke impact van de organisatie.
In de tweede helft van dit jaar loop je een stage of volg je een minor. De minor Waardecreatie binnen de topsport sluit goed aan bij de opleiding. Ook kan je kiezen voor een andere minor in Nederland of in het buitenland, passend bij je eigen interesses.
Loop je in het tweede jaar geen stage? Dan doe je dit in het derde jaar. Heb je al een stage gelopen in het tweede studiejaar? Dan begint dit derde jaar met een minor naar keuze. In de tweede helft van dit jaar specialiseer je jezelf verder in een richting die jouw interesse heeft. Tijdens de projecten leer je over bedrijfsmodellen, consumentengedrag en strategische marketing.
Je bent er bijna! Het laatste studiejaar staat in het teken van afstuderen. In dit jaar ga je negen maanden op stage. Wat denk je van een stage bij Nike? Of bij de Tennisbond? Je kiest zelf welke richting je op gaat, gebaseerd op een van onze beroepsprofielen. De werkzaamheden die je tijdens je stage doet verzamel je in je portfolio.
Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.
Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.
We helpen je graag verder.