Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.
Hoe zit een sportorganisatie in elkaar? Met welke stakeholders werken zij samen? En hoe kan je dit versterken met branding, marketing en sponsoring? Zomaar een greep uit wat jij gaat leren bij deze opleiding.
Je leert over de interactie tussen sportorganisaties en hun belanghebbenden.
Daarnaast ontwikkel je producten of diensten die daarop aansluiten.
Verder ontwikkel je vaardigheden in commercieel denken, presenteren en verkopen.
Tijdens de opleiding leer je alles over werken in de sportwereld. Door de verschillende kenniscolleges, praktijkopdrachten en interessante gastlessen stomen we jou klaar voor de snelle wereld van de sportbusiness.
In het eerste jaar heb je elke periode een vast rooster van ongeveer 20 uur verspreid over vier dagen. Op de vaste schooldagen heb je theorielessen, vaardighedenworkshops, Engelse les en werk je aan projecten. Dit jaar ligt de focus op sportmarketing, sales, online marketing en sportmanagement.
In de eerste helft van dit studiejaar werk je voor een Betaald Voetbal Organisatie aan twee opdrachten. Eerst adviseer je hoe je een groep fans meer betrokken maakt bij de club. Vervolgens geef je advies hoe de club zijn sociaalmaatschappelijke impact kan vergroten. Je doet onderzoek naar extra activiteiten waarmee de voetbalclub positief kan bijdragen aan de regionale gemeenschap. Ook geef je advies welke sponsors bij deze activiteiten passen.
In de tweede helft van dit jaar loop je stage of volg je een minor. De eigen minor Waardecreatie binnen de topsport sluit goed aan, maar je kunt ook een andere minor kiezen in Nederland of in het buitenland, passend bij je interesses.
Loop je in het tweede jaar geen stage? Dan doe je dit in het derde jaar. Heb je al een stage gelopen in het tweede studiejaar? Dan begint dit derde jaar met een minor naar keuze. In de tweede helft van dit jaar specialiseer je jezelf verder in een richting die jouw interesse heeft. Tijdens de projecten leer je over bedrijfsmodellen, consumentengedrag en strategische marketing.
Je bent er bijna! Het laatste studiejaar staat in het teken van afstuderen. In dit jaar ga je negen maanden op stage. Wat denk je van een stage bij Nike? Of bij de Tennisbond? Je kiest zelf welke richting je op gaat, gebaseerd op een van onze beroepsprofielen. De werkzaamheden die je tijdens je stage doet verzamel je in je portfolio.
Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.
Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.
We helpen je graag verder.