Klachten aanbestedingen
In het kader van een aanbestedingsprocedure kan het voorkomen dat tussen aanbestedende dienst (Fontys) en ondernemers / inschrijvers ontevredenheid ontstaat over hoe door partijen in de aanbestedingsprocedure gehandeld wordt. Samen met de nieuwe Aanbestedingswet 2012 heeft het ministerie dan ook een standaard klachtenregeling geïntroduceerd met betrekking tot klachten rond aanbestedingen (ongeacht Europees, nationaal openbaar of meervoudig onderhands).
Klachtenmeldpunt aanbestedingen
Fontys heeft ter invulling van deze klachtenregeling een klachtenmeldpunt ingesteld bij het team Juridische Zaken. Het meldpunt is bereikbaar via kmpa@fontys.nl.
Klachten over zaken, die niet eerst als vraag gedeponeerd zijn in het kader van de Nota van Inlichtingen, worden door het klachtenloket NIET in behandeling genomen.
Een indiener van een klacht ontvangt (tijdens reguliere kantoortijden) binnen 48uur een bevestiging van de ontvangst van zijn/haar klacht. Een inhoudelijke reactie op de klacht zal binnen redelijke termijn plaatsvinden. Het formuleren van een reactie op de klacht is uiteraard sterk afhankelijk van de complexiteit van de klacht, maar zal alleszins zo spoedig mogelijk plaatsvinden.
Indien de klacht afgewezen wordt, zal dit onderbouwd plaatsvinden. Indien de klacht gehonoreerd wordt zal dat per definitie gevolgen hebben voor de aanbesteding en aan alle potentiële inschrijvers gecommuniceerd worden.