De Rondom

Het gebouw

"Het onderwijsgebouw kent in essentie twee type zones, de ontmoetingszones en de onderwijszones", aldus de interieurarchitecten.

Ontmoetingszones

Ontmoetingszones zijn er om de communicatie te bevorderen, nieuwe ideeën te stimuleren en spontane uitwisseling van kennis mogelijk te maken en onderwijszones met een diversiteit aan ruimtes om de moderne manier van onderwijs te ondersteunen. De ontmoetingszones zijn expressief en verschillend van karakter. De entree, de instituutspleinen, het restaurant, het studielandschap, de mediatheek en de studiepleinen zijn de plekken waar mensen samenkomen.

Zij-/voor-aanzicht van de Rondom op de TU/e campus                                                                                    Zij-/voor-aanzicht van de Rondom op de TU/e campus

Onderwijszones

De onderwijszones krijgen juist een rustig karakter en zijn functioneel van aard. Voor een goede oriëntatie in het pand en om ruimtes karakter te geven maken de architecten gebruik van verschillen middelen als meubilair, materialen, kleur, verlichting, beplanting en signing. De diversiteit in die keuze zorgt ervoor dat verschillende type mensen zich hier op hun gemak zullen voelen.

Vanaf de start van het ontwerp zijn alle partijen in gesprek om de identiteit van de technologie opleidingen als geheel op een goede manier in het ontwerp te kunnen vertalen [...] en hoe het gebouw ook in de toekomst kan blijven voldoen aan nieuwe ontwikkelingen.

Waarom op deze superlocatie studeren?

Hieronder een aantal pluspunten voor jou bij elkaar:

  • Je werkt er met de nieuwste technologieën;
  • Je gaat samenwerkern met studenten van alle opleidingen die in het gebouw zitten;
  • Je komt tijdens je studie steeds in contact met bedrijven die belangrijk zijn in jouw (toekomstige) vakgebied; 
  • Dit gebouw wordt precies als jouw opleiding: high tech en toekomstgericht; 
  • Je krijgt er ruimte voor onderzoek, voor leren en voor werken; 
  • Je studeert straks op de mooie groene stadscampus, midden in Eindhoven, naast de TU/e.