FAQ

CRM Next

CRM staat voor Customer Relationship Management. Een CRM-systeem is een softwareplatform, waarin je je relatiebeheer kunt uitvoeren. We bouwen relaties op met potentials en andere relaties én we onderhouden deze relaties met CRM.De informatie wordt centraal opgeslagen en is daardoor makkelijk vindbaar. Met CRM leggen we de relatie informatie vast, houden we het up to date, en houden we het contact warm.

Je leidinggevende kan via crmbeheer@fontys.nl een account voor je aanvragen voor CRM.
En geef je op voor een training.

CRM Next Basis training

Meld je aan voor de CRM Next Basis training wanneer je bijvoorbeeld in CRM wilt kunnen zoeken naar personen of evenementen of wanneer je rapporten of mailgroepen wilt uitdraaien.

CRM Next + MailChimp

Wil je een mailing kunnen versturen door middel van MailChimp en CRM, dan is de training CRM Next + MailChimp handig voor jou. Als je deze wilt volgen, is het verstandig je eerst op te geven voor de training CRM Next Basis, en daarna voor de training CRM Next + MailChimp.

Twijfel je? Neem contact op met crmbeheer@fontys.nl.

https://crmnext.fontys.nl/crm/

Tip: Sla de URL op in de favorieten van je (Chrome)browser.

CRM Next werkt optimaal in Google Chrome.
In de volksmond is een ‘afgestudeerde’ hetzelfde als een ‘alumni’. In CRM Next zijn de definities:
Afgestudeerde: student die een opleiding bij Fontys heeft afgesloten met een diploma.
Lid alumnivereniging: afgestudeerde die zich heeft aangemeld voor een alumninetwerk van Fontys.

Rapport/rapportage

Een rapport gebruik je om gegevens te raadplegen of om gegevens te controleren en eventueel bij te werken. Denk bijvoorbeeld aan evenementaanmeldingen, relaties (bijvoorbeeld potentials die zich nog niet hebben ingeschreven/aangemeld voor een opleiding) of enquêteresultaten. Meer informatie

Mailgroep

Met een mailgroep maak je een selectie van een groep mensen of bedrijven met als doel een bepaalde actie uit te zetten. Denk hierbij aan een e-mail- of belactie. Meer informatie.

Met de rapporten onder ‘Evenementaanmelding’ kun je lijsten maken ten behoeve van, of naar aanleiding van, evenementen.

Met de rapporten onder ‘Relaties’ kun je mailings verzorgen. Als je wilt mailen kies dan altijd voor een rapport onder ‘Relaties’. Hier staat het contactonderwerp ‘HMODH’ (Houd Mij Op De Hoogte) automatisch aan.

Twijfel je? Neem contact op met crmbeheer@fontys.nl.

Ga in CRM Next naar Rapporten – Evenementaanmelding. Hier vind je verschillende rapporten voor je vraag. Kies bijvoorbeeld rapport ’02. Overzicht aanmeldingen evenement (unieke personen) om een overzicht te genereren.

Vul bijvoorbeeld de velden ‘Fontys Onderdeel evenement selectie’, ‘Type evenement’, ‘Datum / Tijd’ en ‘Status’ om de aanmeldingen te zien van jouw evenement.

Valt het evenement onder een online of fysieke Fontys brede voorlichtingsweek/dag/avond (zoals online voorlichtingsweken)? Dan verzorgt Dienst M&C de verzending van de programmamails.

Is het een evenement wel een SKA (studiekeuze activiteit) maar valt het niet binnen de Fontys brede voorlichtingsweek/dag/avond, zoals een meeloopdag of proefstuderen? Dan heeft jouw instituut zelf bepaald of de opvolgmails automatisch verstuurd worden of niet. Als jouw instituut de opvolgmails zelf verstuurt, dan kun je de workflowbutton ‘Verstuur programma’ gebruiken.

Corporate events:

  • vallen binnen een afgesproken periode
  • hebben een specifieke afgesproken doelgroep
  • hebben een afgesproken naamgeving

Deze evenementen worden grotendeels gefaciliteerd door Dienst M&C. Zie ook de Kalender met studiekeuzeactiviteiten, dit zijn corporate events.

Evenement op instituutsniveau

Andere evenementen zijn evenementen op instituutsniveau (bijvoorbeeld proefstuderen of meeloopdagen).

De CRM beheer collega’s kunnen je laten zien hoe je een mailing verstuurt. Je kunt ook een training volgen hiervoor. Op het moment van verzenden kijken we graag met je mee als je dat prettig vindt. De mailing zelf versturen doen we niet.
Ga naar: Contact

Digitale Media

Heeft je vraag betrekking op agendaitems, het aanmeldformulier voor de potentials of iets anders dat met de website/XC te maken heeft? Neem dan contact op met digitalemedia@fontys.nl.

CRM Beheer

Heeft je vraag betrekking op evenementaanmeldingen, rapportages of andere gegevens die je gebruikt in CRM? Neem dan contact op met crmbeheer@fontys.nl.

Twijfel je? Mail allebei.

Zie de FAQ MailChimp.