Datakwaliteit vergroten: gebruik GUIDs
Om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van de gegevens die we opslaan in CRM Next, is de kwaliteit van de data heel belangrijk. Wat we opslaan in CRM Next moet actueel, volledig en uniek zijn (geen dubbele gegevens).
CRM Next helpt ons daarbij. De ontdubbelingsfunctie zorgt ervoor dat er zo veel mogelijk unieke personen in staan. Zelf kunnen we ook maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de data opgeslagen in CRM Next actueel en volledig is.
Aanmeldlink in de mailing? Voeg GUID-code toe
Wanneer je mailing een link (of een button) naar een aanmeldformulier bevat, kun je een eenvoudige GUID-code toevoegen. Deze code zorgt ervoor dat wanneer de persoon bekend is in CRM Next, het systeem de persoon herkent. Dat heeft als voordeel:
- Wanneer je relatie het aanmeldformulier opent, wordt de al bekende data alvast ingevuld. Je maakt het makkelijker voor de invuller omdat die zo minder gegevens zelf in hoeft te vullen.
- Minder gegevens zelf moeten invullen is minder kans op vergissingen. Dus minder kans op dubbele personen in CRM Next (en dus een betere datakwaliteit).
- Past je relatie de vooringevulde gegevens aan, dan worden de gegevens automatisch geactualiseerd in CRM Next.
Hoe doe je dit?
Voeg aan de link van je aanmeldformulier de volgende code toe achter de URL:
?guid=*|PERS_GUID|*
Bijvoorbeeld: www.fontys.nl/aanmelden wordt www.fontys.nl/aanmelden?guid=*|PERS_GUID|*
Met deze simpele toevoeging zorg je ervoor dat de gegevens van de persoon worden meegenomen als die op de link/button klikt en zorgen we voor een goede datakwaliteit.
Nb. Wat is een GUID?
Een GUID (goe-ied, Globally Unique Identifier) is een pseudo-willekeurig getal van 32 tekens waarmee iedere persoon in CRM Next te identificeren is.