Mailchimp
- Dienst M&C voert regelmatig A/B testen uit en de resultaten worden verwerkt om de mailings verder te optimaliseren. De resultaten delen we met jullie.
- Hulp nodig bij het maken van mailings of toch een A/B test, laat het weten. We helpen je graag.
- Direct zichtbaar in CRM Next: bij campagnes / klik op “Bekijk status e-mails”
- Rechtstreeks in MailChimp: Zoek je campagne (= e-mail) op en klik op “view report’
Let op: je moet dit wel vooraf hebben aangezet bij het aanmaken van je campagne in CRM. Helemaal onderaan staan 2 vakjes die je aan kunt vinken, 'Track open emails' en 'Track click links' (alleen toegestaan bij externe doelgroepen).
Een header is minimaal 1200p breed zijn voor een perfecte weergave. Hoogte mag je variëren, maar houd bijvoorbeeld een formaat van 1200x400p aan.
Illustraties/foto’s: zorg dat je van het beeld vooraf een goede uitsnede maakt (met Photoshop bijvoorbeeld). Houd een breedte van 400p breed aan voor een afbeelding in een 2 koloms opmaak. 300p is genoeg voor een afbeelding naast een tekst.
- Personaliseer je mailing. Je kunt bijvoorbeeld de merge tag *|FNAME|* gebruiken om de voornaam in te voegen van je ontvanger.
- Gebruik niet te veel tekens in je onderwerpregel (max. 45).
- Vermijd overbodige hoofdletters, leestekens of typische spamwoorden zoals: gratis, maak kans, bonus, fantastisch, geweldig, log in etc., €, $, %, # …
- Gebruik niet te veel verschillende lettertypes en kleuren. Voor koppen en teksten een ander lettertype en kleur gebruiken is prima, maar gebruik er niet te veel.
- Zorg voor meer tekst dan afbeeldingen in je mail.
- Vraag de ontvanger om je e-mailadres als veilige afzender in te stellen.