Fontys Academy of the Arts

Studiekeuzeactiviteiten

We hebben onze opleidingen voor dit overzicht geclusterd; kies een cluster en bekijk de studiekeuzeactiviteiten op datum per opleiding.

Click here for our English spoken programmes

Dance Arts in Context | Music and Performing Arts | Circus and Performance Art | Architecture | Urbanism | Choreography | Music | Performing Public Space

Study choice activities

Virtual tour

Ben je benieuwd naar hoe ons gebouw er van binnen uit ziet? Rebecca en Florian geven jou in onderstaande video alvast een rondleiding.

Gebouw FHK

Over Fontys Academy of the Arts

Of je nu gaat voor dans, muziek, circus, design, theater, architectuur of kunsteducatie. Bij ons is er ruimte voor ieder talent. Eén academy met
vijftien opleidingen onder één dak is uniek en dit zorgt voor een bruisende en experimentele leeromgeving.

Wij zijn Fontys Academy of the Arts!

Placeholder for Fontys video
Niemand is hier hetzelfde en de docenten behandelen je ook niet alsof je allemaal hetzelfde bent.
Sfeerafbeelding Fontys

IDEAS: inclusion, diversity, equity, accessibility, social safety

Een veilig gevoel is voor studenten en medewerkers van Fontys Academy of the Arts een fundamenteel recht. Iedereen heeft het recht om met respect en waardigheid behandeld te worden. Wanneer je het gevoel hebt dat er sprake is van ongewenst gedrag (pesten, seksueel grensoverschrijdend gedrag, discriminatie, intimidatie, racisme, agressie of geweld) is het belangrijk dat daar adequaat op gereageerd wordt en dat je je naar eigen wens gezien en gehoord voelt. Hieronder vind je een overzicht van verschillende websites en interne portals met informatie over hulpverleningsmogelijkheden bij ongewenste omgangsvormen.

For English click here

Je kunt altijd mailen naar team IDEAS, zij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op!

Sfeerafbeelding Fontys

Alumni en het werkveld

Een afgestudeerde student van Fontys Academy of the Arts is het werkveld van onze opleidingen. We blijven graag met hen in verbinding. De input van het werkveld is essentieel voor de innovatie van onze opleidingen. En een Leven Lang Ontwikkelen vraagt om na- en bijscholing die wij onze alumni graag bieden.

Events

Bij Fontys Academy of the Arts organiseren we uiteenlopende projecten en evenementen. Hierbij werken wij samen met studenten uit verschillende kunstenopleidingen. De combinatie van verschillende opleidingen in één project of evenement is wat zo typerend is voor Fontys Academy of the Arts.

Vaak zijn deze projecten en evenementen ook toegankelijk voor publiek. Ben je geïnteresseerd in één van onze opleidingen? Bijvoorbeeld omdat je een kunstenstudie overweegt. Kom dan eens kijken op één van onze evenementen!

Events Calendar

Bekijk hier alle onze geplande voorstellingen, exposities, lezingen en workshops op het gebied van dans, muziek, theater, circus en beeldende kunst.

Artistic Research Days

De Artistic Research Days zijn een initiatief van de vijf masteropleidingen van Fontys Academy of the Arts. De focus tijdens deze dagen ligt op artistiek onderzoek als fundamentele methodologie.

European Clarinet Congress

Van 6 tot en met 9 december 2023 vindt het European Clarinet Congress plaats in Tilburg. Er zullen verschillende workshops, lezingen en concerten worden gegeven over de moderne rol van de klarinet.