Zelf aan de slag

Binnen Fontys is er een breed aanbod aan hulp(bronnen) dat je kan raadplegen als je er zelf even niet meer uitkomt. Dit hulpaanbod varieert van zelfhulpmodules bij het verminderen van angst en paniekklachten, het vergroten van je veerkracht of inzicht in de wijze waarop jij een concentratiedip kan verminderen, tot en met individuele therapie voor klachten die bijvoorbeeld je studentcoach of een begeleidingsteam niet meer coachend in de onderwijspraktijk kunnen verminderen/verhelpen.

Hieronder een greep uit ons aanbod. Zoek hier vooral verder!

Voel je je vaak angstig? Heb je weleens een paniekaanval? Je bent niet de enige. Het is wel belangrijk om op tijd in actie te komen, waardoor je zorgt dat de klachten niet verergeren. Eén van de manieren om te starten met het aanpakken van de klachten is het volgen van een zelfhulpmodule. Ga dus snel aan de slag! Deze module helpt om je klachten te verminderen of te voorkomen dat ze erger worden. In de oefeningen train je jezelf om jouw angst en paniek te begrijpen en de baas te blijven.

naar module Angst en Paniek
Sfeerafbeelding Fontys

Kan jij wel wat meer veerkracht gebruiken? Vraag je je weleens af waarom je op een bepaalde manier op tegenslagen reageert? Ga dan met deze module aan de slag. In de module krijg je meer inzicht in jezelf en waarom je reageert zoals je doet. Zo bouw je veerkracht op. En dat helpt je bij tegenslagen in de toekomst.

naar module Veerkracht
Sfeerafbeelding Fontys

Heb je weleens kritiek op jezelf of vind je jezelf weinig waard? Dan heb je misschien een negatief zelfbeeld. Deze module kan je helpen. Je onderzoekt je zelfbeeld en de invloed op jouw gedachten, gevoelens en gedrag. Stap voor stap leer je om positiever te worden en minder streng voor jezelf te zijn.

naar module Zelfbeeld

Wil jij...

• Ontdekken waar je van droomt en wat jouw waarden zijn?
  • Onderzoeken wat het lastig maakt om te leven naar jouw waarden en hoe je hiermee omgaat?
  • Leren hoe je bewust keuzes maakt die passen bij jouw waarden?
  • In actie komen om te gaan doen wat écht belangrijk voor je is? En leren hoe je dit blijft doen, ook als het moeilijk wordt?
naar module Leven naar je waarden

Sfeerafbeelding Fontys

Merk je dat de klachten niet verminderen (of zelfs verergeren), schakel dan altijd professionele hulp in via je huisarts of een studentenpsycholoog!